Thursday, October 27, 2011

Why Men Don't Listen and Women Can't Read Maps


Salam semua,

Entry kali ini, aku akan sembang lg lebat psl sebuah lagi buku berjudul "Why Men Don't Listen and Women Can't Read Map". Actually aku xde plan pon nk beli buku ni tapi sebab da terpegi Mid Valley sebab nk gi makan kat Manhattan Fishmarket Restaurant, so aku beli je la something kat situ. Rasa berbaloi la kan.

Anyway, buku ni aku beli yg version Bahasa Melayu..ada je version English tapi susah la klu nk fahamkn every words tu sbb level die agak tinggi jgk (mcm buku "Men are from Mars, Women are from Venus"). In short, buku ni aku recommend kepada sapa2 yg nk cuba faham psl perangai lelaki atau perempuan dalam byk hal2. Buku ni bincang secara details (even scientifically) between the difference between men and women.

Contoh yang paling mudah ialah kenapa org perempuan lagi suka byk membebel berbanding lelaki kalau diorang ada problem. Sebabnye perempuan ni byk membebel hanya untuk meluahkan perasaan diorang, tapi kalau lelaki pulak banyak mendiam diri. Sebabnye, bila diorang diamkan diri tu, maksudnye diorang tengah fikir macam mana nk selesaikan masalah. Perempuan plak bila diorg membebel tu, die tak expect pon orang lain bagi suggestion untuk selesaikan masalah yang die ceritakan tu. Die just nk orang lain dengar masalah yg ada..So untuk perempuan, anda jangan la buruk sangka kalau laki korang tetiba senyap je..Kemungkinan besar die tengah fikirkan masalah dan solution yang sesuai.

In a nutshell, aku suggest la korang cari buku ni..Sangat menarik untuk orang2 yg mcm aku ni, masih lg x faham2 perangai orang pompuan..haha. Maybe next time aku bagi suggestion lain untuk buku2 yang pernah aku baca.

Bye2.

No comments:

Post a Comment