Wednesday, January 18, 2012

Welcome to 2012

Salam,

Rasanye mcm da lama giler aku x update blog ni. Well..honestly klu aku rasa x perlu nk update (dan yg plg penting xde benda menarik nk crite) aku tak update blog ni. Cumanye biarlah utk awal tahun 2012 ni aku update beberapa informasi yg berguna utk semua. By the way, this blog is not mean for commercialization, just for personal use sahaja.

Kejap je rasanye da masuk tahun 2012. Seriously aku takde rasa langsung masa berubah dari tahun 2011 ke tahun 2012. Maybe akhir tahun lepas aku agak sibuk nk wat presentation and conference paper. Betul la..klu kita planning awal2 keje, insyallah everything will be smooth. Contohnye, based on aku nye performance May 2011, aku agak lmbt nk tulis symposium paper n progress report presentation. The effect? Aku memang dapat la komen sana sini especially dari lecturer kesayangan (Dr Kuzi) dan aku pon personally tgk keje tu mmg xde kualiti langsung. So alhamdulillah, sejak dari tu, untuk September 2011 aku da prepare awal2 progress utk the whole semester and I made it accordingly.

Cumanye, nk istiqamah buat satu2 keje tu la yg paling besar dugaan. Aku kat sini xde bos pon yg boleh cek aku nye performance hari2. Semua terpulang kat diri sendiri. Memang tu la tugas paling besar sbbnye aku nk kena tolak diri sendiri utk setiap keje yg aku buat. Dan aku rasa pon sama je condition samada kita keje atau wat master(especially research ni). Kalau keje, duit dpt tp masa lak xde nk rilek2. Klu wat master by research, duit dpt sikit tp masa utk lepak2 tu byk la. Terpulang la kat diri sendiri.

Aku da setahun 4 bulan kat sini. Kadang2 aku rasa frust jgk, apasal la aku terambik master ni. Tp ni la jalan aku, ni cita2 aku. Aku yakin ada hikmah Allah Taala wat camni kat aku. Aku tak nk wat benda yg sama mcm aku berenti keje kat KNM sblm ni. Cukup la sekali benda tu jadi. Aku xleh nk jadi lembik just disebabkn keadaan sekeliling. Kena bina kekuatan sendiri utk capai kejayaan. Dan jalan tu plak sbnrnye akan sampai ke destinasinye, cuma penuh liku dan cubaan. Syukur la, at least ada jugak la sorang due member batch aku yg ada kat UTP (nor n peja, nama korang aku quote kat sini ek).

Sekarang ni, aku target nk siapkn master by late April 2012. Bunyinye mcm mustahil tapi itu la aku kena capai jgk. At least 1st month ni, kena siapkn simulation utk experimental work tu, then 2nd and 3rd month utk siapkn MLNG punye simulation dan insyallah April plak (4th month) boleh concentrate tulis report and presentation. Modalnye senang je klu nk lepas benda ni, bykkn knowledge column kita dan actively disciplining ourselves. Tgh bulan 3 ni da nk kena buat extension utk GA allowance. Harapnye ok la kot.

That's in term of my work that I'm doing right now. In term of human relationship, tahun 2011 byk benda da terjadi. Utk si 'A', kalau die terbaca blog ni, ni la statement aku. Terima kasih sbb hulurkn kesudian ko kat aku. Bagi la masa utk aku abiskn master ni dlu dan pikir benda ni secara serius. Aku taknk benda just main2 je, sbb aku tak suka mainkn perasaan orang lain. Maybe sebab aku da biasa hidup berkelana sorang diri sblm ni, so agak la janggal utk jadi due orang. Let the time sets itself. Hopefully we get the best decision out of it. Dan amanah yg paling besar bila nk kawen nanti, which right now I don't have it. Duit pon xde lg, nak sembang kawen pejadahnye..haha. Tapi itu la, luahan hati aku. Harap ko faham la ek walaupun kadang2 benda lepas2 pon boleh bermain dalam kepala aku skrg ni.

Dulu penah la bwk diri sampai gi Lumut sorang2 diri. Maybe sebab frust sgt pasal crite lepas2. Cumanye aku sedang terima hakikat kalau da sudi tu nk wat camne lg. Xinta tak boleh tepuk sblm tangan je..Demn, kalau pikir2 balik benda ni mmg la sengal giler aku. Accept it la zaki. Huhu..memang2 la benda ni..first love memang susah nk buang dlm idup. Kita boleh lupakn kejap tapi not for the long time. Hopefully benda yg akan dtg pasni lagi baik dari kenangan lepas. Tu je la aku nye wish. Dan ni yg aku nk bagi si 'A' dengar. Hopefully both of us, you and me, can be the best for on our relationship :)

Dah la, penat nk taip pagi2 benda ni. Let's do the work guys dgn penuh semangat dan iltizam!

No comments:

Post a Comment