Saturday, May 12, 2012

May 2012

Salam,

Lama da x update blog ni rupanye..Mmg bersawang2 la gayanye. Well, cam biasa la, hidup sekarang ni agak busy jgk la tp alhamudlillah, da byk perkara berjaya disetelkn. Anyway, I'm going to finish my master in 3 months from now. Tu pon bergantung kepada berapa cepat aku dpt generate result dr simulation tu. Insyallah ni la hadiah yg aku tunggu2 selama setahun setengah.

Perhaps, they might be another day for me to spend in front of computer. Sekarang da mmg tahap pekerja jgk la sbb da kena dok luar plak sekarang ni. Ni terpaksa ye. Tp alhamdulillah, aku syukur jgk la dpt rumah yg best, housemate yg best dan boleh tolerate dan lokasi umah yg agak dekat jgk la dgn UTP. Speaking about master plak (mmg benda yg aku pikir2 tiap hari kot), nampak gayanye mmg kena full force May ngan June ni. At least aku kena siapkan half of my thesis writing (intro, literature review, methodology, maybe some result n discussion) and generate result from simulation. Mmg kena sabar la dok depan pc utk generate result tu. Sume da nampak cam ok je tp ada byk lg benda2 yg kena take note utk bagi simulation tu reliable. Rasa mcm jauh je lagi nk abiskn master ni tp kadang2 terasa jgk nk dekat abis benda ni.

Tapi tu la hakikatnye, hanya org yg duduk wat master (especially in research) je yg akan tahu. Well, as for me, lepas ni nampak gayanye kena la cari keje yg sesuai. Yg sesuai tu la maybe cabarannye kot..At least something that is totally new for me so that I can learn it from scratch. Aku sbnrnye suka keje simulation ni tp sitting in front of computer every day is not a good choice. At least pasni aku nk jgk try cari keje yg field, baru la rasa teruja nk belajar. Waallahualam. Benda ni aku plan skarang je la tp maybe akan jadi lain plak. Yg penting mmg kena abiskn master dlu la. Susah nk wat dua keje sekali. Even utk kerja part time RO ngan Dr Shiraz pon lama da stop, skrg je mmg kena sambung balik.

Aku harap sangat keje yg aku dpt pasni mmg betul2 sesuai dgn interest, niat dan cita2 aku. Tu agak subjective sbnrnye. Nk dptkn kerja yg ideal, fit utk diri kita sendiri mmg akan amek masa jgk. Bagi aku, keje camne pon niat kena letak kat Allah, bukan sebab orang lain atau sebab duit. Sbnrnye byk lesson of life yg kita blh blaja dari kerja yg kita buat setiap hari. Aku tau, mmg aku xde hak nk cakap psl benda tu skrg ni sbb aku x keje lagi tp based on my  analysis, kita la yg akan cari makna hidup utk setiap benda yg kita wat hari2, especially dgn keje yg kita spend at least 8 jam sehari. Keje ni kira cam jodoh jgk, klu x ngam pon, wat la camne utk bagi suka, mmg takkan jadi jgk.

Btw, maybe I will open this blog utk perbincangan mengenai perbandingan agama, sains dan agama dan yg perkara2 yg berkaitan. Walaupon kita ni lahir ISLAM tp hakikatnye banyak benda lg yg kita tak tau. Dan benda ni pon mmg aku da byk kali pikir since aku umur 19 tahun, rsnye sbb masa tu br kita blh nmpk realiti hidup tu mcm mana.Benda ni maybe akan amek masa jgk sbb it needs a thorough research and analysis utk aku semak any relevant source of knowledge mengenai ilmu theology dan seumpamanye. Insyallah benda sikit2 ni la yg akan jadi saksi depan Allah SWT. Waaallahualam.

Banyak benda lg yg aku nk sembang tp due to limitation of time n space, cukupla sampai sini. So stay tuned for the next entry!

No comments:

Post a Comment